O RTB a AdBlocku

in

Mám tu dva texty. Dohromady jsou podobně poučné jako mé včerejší shlédnutí Babovřesk.

Borovan se pustil do Real-time biddingu (prodej online reklamní plochy, cena se draží za konkrétní impresi konkrétnímu uživateli). Prý se vydavatelství, která na RTB přistoupila, nechávají tunelovat prostředníky.

Druhý text říká, že 22 % uživatelů prochází webové stránky se zapnutým AdBlock.

Proč pětina uživatelů odstranila reklamu? Protože je nezajímá a obtěžuje. A jaká reklama vás nezajímá a obtěžuje? Nerelevantní. A co je smyslem RTB, Borovane? Zvýšit relevanci reklamy.

Některá média se RTB bojí jak čert kříže. Ne Seznam, ten chystá vlastní řešení. Jde o ty Novy a Primy. Pro ně bude vždycky výhodnější nabídnout mediálce v balíčku za sto hadrů leaderboard.

Dyk de vo to, aby to bylo vidět, ne?

Píší: @mohutník, @nevtipná, @obejda
Licence: Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko.